A verejtékes munka meghozta a gyümölcsét, hiszen addig próbálták építeni az előadást, amíg sajátjuknak érezhették. Mégis mindegyik alkalommal a színészek felfedeznek új dolgokat és megértenek olyan apró jelentéseket, melyeket addig még nem sikerült.
Hogyan kerül
közel hozzánk egy ilyen történet? Lehet empátia kérdése: az árvaház témához
könnyű kapcsolódni, viszont ebben az esetben a játék és a humor teszi közelivé,
a történet különös formában belopózik a „nézők bőre alá”. Irén, Bernadett és Judit
ugyanaz személy, a közönség ennek felismerésére oldódott fel, hiszen ettől a
pillanattól kezdve érződik igazán, hogy nem csak egy tragikus történetbe lépett
be. Nehéz átköltözni egy másik ember életébe, az identitáskeresés problémája
nem oldódik meg.
A színészek nem
próbáltak többé válni, csak átadni a nézőknek azt, amit ők elképzeltek: „A
színház annyi, amennyi”. Minden bizonytalan, mozgásban vannak a szexuális
preferenciák. A térről: az asztal volt az egyedüli biztos dolog, nagyobb
kellett, hogy legyen, mint az átlagos asztalok. A többi ez után adódott hozzá. A
tárgyak vándorlása, például a kövekkel megtöltött kabát érdekes pecsétet nyom az
előadásra: „Nem tudom eltörölni a terheimet, de tudok viszonyulni hozzá.”(Csilla)
Ebben rejlik a történet és az előadás kulcsa.
Nagy
Melinda-Júlia
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése