Este tizenkilenc óra harminc perc. Egy
egyetemisták életéről szóló előadáson már túl vagyunk, most látogassunk el
vidékre, s nézzük meg, hogy ott hogyan is csinálnak színházat.
A Csíki Játékszín előadásában az Othello Gyulaházán című darabot
tekinthetik meg a nézők.
A történet viszonylag egyszerű: egy fiatal új
rendező kerül a gyulaházi színházhoz, aki operett helyett egy Shakespeare
darabot akar színre vinni. A cselekmény bonyolódik, amikor a rendező nem a
primadonnának adja a szerepet, hanem valaki másnak. Ahogy ez egy kicsiny
közösségben szokás, megszületik a pletyka, miszerint az új főhősnő és a rendező
viszonyt folytatnak. A férj begurul, aztán minden jön magától: veszekedések,
fenyegetőzések, újabb pletykák.
A több mint két órás előadásban nagyon jól
megcsinált tánc- és énekjelenetek voltak, de voltak olyan jelenteket is,
amelyek kevésbé élvezhetőek amiatt, hogy a színészek túljátszották a szerepüket.
Felszínes játékot produkáltak és nem volt érezhető, hogy elmélyültek a
karakterben.
Nagyon tetszett ez a „színház a színházban”
stílus, mert így legalább részese lehettem egy próbafolyamatnak, vagy esetleg
bekukkanthattam a kulisszák mögé. Csak az volt kissé zavaró, hogy nem mindig
éreztem hitelesnek. Egy rendező például türelmesebb kell legyen a színésszel,
valamint a színész nem járhat be részegen próbára.
Számomra az is kérdés, hogyan kerül egy sztepp
koreográfia a Csárdáskirálynő egyik jelenetébe. Nem hiszem, hogy abban az
időben, amikor játszódik a Csárdáskirálynő cselekménye létezett volna ez a tánctípus, mivel a sztepp a 1928 körül alakult ki, a Csárdáskirálynő cselekménye
pedig az Osztrák Magyar Monarchia idején játszódik, az 1800-as évek végén.
Az előadás vége azonban nagyon tetszett. Az
előrevetített tragédia nem következik be. A nézőben ott van a félelem, hogy most akkor mi lesz? Megöli vagy nem öli meg? Az előadás
utolsó jelenete egybemosódik a darabbeli előadás utolsó jelenetével, ami
számomra azért volt élvezhető, mert én mint néző, egy pillanatra az előadás
szereplőjévé válok.
Ezt a jó érzést az előadás utáni koncert
tetőzi, ahol színházi előadásokhoz szerzett dalokat énekel Cári Tibor és
zenekara. Volt Caligula, Hamlet, Kék madár stb. Az énekesnő, Tóth Tünde kiváló
énekhanggal rendelkezik, így ezek a dalok még élvezhetőbbé váltak.
Ám, ami nekem a legjobban tetszett, hogy a
színház ezzel a koncerttel megmutatta, hogy nemcsak jó előadásokkal, de jó
zenével is tud hangulatot csinálni a nézőtéren.
Hover Annamária
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése