2012. november 1.

Devianci(ák)

A Deviancia a másságról beszél a többiek tragédiáján keresztül.  


Németh Ákos, a szerző nagyon finoman és húsbavágóan őszintén nyúl a témához, Németh Ákos, a rendező pedig következetesen elsiklik ezek fölött. Alapvetően ez a Csiky Gergely Társulat előadásának legnagyobb problémája. A rendező koncepciója nem egy letisztult, kikristályosodott elképzelésről árulkodik, sokkal inkább arról, hogy ő is, mint sok más önmagát rendező szerző, beleesett a nagyot és mindent akarás csapdájába. Különböző színházi nyelveken szólaltatja meg szövegét és színészeit, ezek közül, azonban szinte mindegyik megmarad a kísérlet szintjén. A néző bevonása talán az egyetlen, amely végigkíséri az előadást, azonban ez sem elég hangsúlyos ahhoz, hogy elvigye a hátán a rendező vízióját. 

A szereposztás és a színészi játék talán az egyik legerősebb pontja az előadásnak. A mindennapi, a kis emberek félelmeit és toleranciáját mutatja fel a rendező/szerző, melyeknek megmutatásához szükség van egy olyan figurára, aki akkumulálja ezeket a karaktereket, a vele való viszonyaik tükrében. Az előadás központi alakja Zsanika, az autista lány, a tragikum mégis inkább a közvetlen környezetében lévő emberek életében sejlik fel. Azaz, hogy sejlene, ha az előadás következetlenségei és technikai elcsúszásai (például a zene használatának miértje, hogyanja és minekje) nem lassítanák és ölnék meg szinte teljesen a szöveget.
Orbán Enci

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése